Pozycjonowanie - Pozycjonowanie stron

 

Pozycjonowanie stron

- katalogi internetowe i zaplecze. Kiedyś internet był prosty i przewidywalny. Nie istniała wyszukiwarka Google, prym wiodły wszelakie katalogi internetowe. Gdy pod strzechy trafił internet, ludzie nie mieli możliwości całkowitej jego eksploracji. Aby odwiedzić jakąś stronę internetową trzeba było znać jej adres lub poszukać linka na innych stronach. Popularyzacja katalogowania hiperłączy stała się do powstawania konkurujących ze sobią w sieci wszelkiego typu katalogów internetowych. Nie można tego mylić z dzisiejszymi katalogami, których powstaje w sieci cała masa. Dzisiaj katalogi stawia się hurtowo, często pod domenami lokalnymi lub subdomenami firm komercyjnych. Oczywiście wpisów i zgłoszeń do takich katalogów w większości przypadków się nie moderuje. Niektóre katalogi internetowe mają zabezpieczenia w formie różnego rodzaju tokenów, które mają za zadanie uniemożliwiać spamowanie poprzez wyspecjalizowane boty. Boty są pisane przez mega spamerów, którzy po uregulowaniu prawem rozsyłania niechcianych wiadomości drogą poczty elektronicznej, przenieśli swoją działalność do sfery web. Współczesne katalogi służą w większości firmom które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Pozycjonowanie w dużej mierze zależy od ilości i jakości rozproszonych hiperłącz prowadzących do promowanej domeny.

Dlatego większość katalogów internetowych ma dzisiaj małe znaczenie ponieważ jakość odsyłań pozostawia wiele do życzenia. Można do zauważyć wchodząc na pierwszy lepszy katalog darmowy lub niemoderowany. Takie otwarte wysypisko internetowych śmieci jest doskonały narzędziem statystycznym dla badaczy różnych aspektów globalnej sieci. Na pierwszy rzut oka śmiało można zauważyć, że prym w spamowaniu typowych silnikowo katalogów wiedzie tematyka tylko dla dorosłych. Perfidne boty są pisane często w ten sposób,aby działały dosadne, wprost i daleko im do inteligentnych narzędzi. Często takie programy które wykorzystuje globalne pozycjonowanie działa kompleksowo. Tak zwane automaty pozycjonujące czyli wszelkiego rodzaju addery i szeroko rozumiane dodawarki - często same automatycznie wyszukują kontekstowe materiały tekstowe, które zawierają w sobie wymagane słowa kluczowe i artykuły na ich temat. Szybkie zdobywanie cennych merytorycznie materiałów źródłowych jest niesłychanie łatwe, dzięki ustandaryzowanym schematom popularnych w internecie blogów, for internetowych czy tak zwanych stron pressel pages (wordpress), które nowe boty "żniwiarze" (z angielskiego tak zwane harvestery) z łatwością rozgryzają. W kolokwialny sposób mówiąc, silniki takie jak word press czy phpBB (fora internetowe) są już dawno odkryte a zasady publikacji szablonowych struktur są z łatwością przez boty rozróżniane.

Dzięki temu programy zbierające takie teksty z łatwością odróżniają teksty merytoryczne na pożądany temat od pozostałej zawartości publikowanych stron. Zatem program żniwiarz podczas ściągania materiałów cennych dla pozycjonowania, jest w stanie pominąć wszelkiej maści reklamy, kod strony będący częścią szablonu zewnętrznego danej platformy publikacyjnej czy zbędne komentarze innych użytkowników czy czytelników. Pozyskane w ten sposób teksty są cennym i doskonałym materiałem wyjściowym do redagowania dużej ilości unikatowych ale merytorycznych publikacji pochodnych, których wykorzystanie przez szerokopojęte pozycjonowanie stron jest niedoścignione. Oczywiście każdy kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych dobrze wie, że dla robotów wiodących wyszukiwarek, najcenniejszy jest tak zwany pierwopis publikacyjny treści w sieci. Można to porównać z opatentowaniem lub zastrzeżeniem praw autorskich danej publikacji do urzędu patentowego. Kto pierwszy zgłosi daną publikację (czy jest to książka, wiersz lub tekst piosenki czy utwór muzyczny a nawet hasło reklamowe lub znak firmowy) ten ma największe prawo do czerpania korzyści z tego faktu płynących. W przypadku wyszukiwarki google dzieje się to automatycznie w momencie zaindeksowania strony, podstrony (oraz tematu, postu czy innego rodzaju wpisu) przez robota. Jest to swoista analogia, gdyż alegoryczne traktowanie pierwotnej indeksacji blokuje możliwość czerpania profitów pozycjonerskich przez osoby trzecie i kopie postronne. Każda kopia publikacji, która została wcześniej zaindeksowana jest dla Google mało lub wcale bezwartościowa z punktu widzenia pozycjonowania.

Google docenia prawdziwych autorów i ich prace premiuje. Często widać to w internecie - pierwsza indeksacja jakiegoś tekstu piosenki (nawet na najmniejszym blogu lub niszowych forum) zawsze będzie wysoko wypozycjonowana i może śmiało konkurować w Google nawet z największymi serwisami gromadzącymi tego typu zasoby. Dzięki temu nawet niszowi publicyści, autorzy i inne osoby są w stanie być odnalezieni w czeluściach odchłani internetu. Idąc tym tropem i znając ten fakt, twórcy programów spamujących (legalnie) aczkolwiek sieć, konstruują je w ten sposób aby pisały one teksty które z punktu widzenia mało inteligentnych robotów wyszukiwarki google są oryginalne w pierwopisie. Łatwo jest tego dokonać poprzez mieszarkę synonimiczną. Wpółczesne pozycjonowanie wykorzystuje w dużej mierze bardzo liczną grupę zaawansowanych programów które przyspieszają pracę i wpływają na efektywność firm pozycjonujących. Gdy konkurencja na rynku pozycjonowania stron była mała, wystarczył zapał i determinacja zespołu ludzi, którzy tworzyli na potrzeby serwisów internetowych autorskie i rzeczowe artykuły. Dobre zredagowanie podstron serwisu, zaopatrzone w specyficznie dobrane słowa kluczowe (pod kątem kontekstu, formy oraz ilości) w dużej mierze wystarczało na skuteczne wypromowanie i długookresowe pozycjonowanie strony w sieci. Dzisiaj ilość i jakość materiałów służących do tworzenia skutecznej i cennej z punktu widzenia wyszukiwarki witryny jest potrzebna w większym stopniu. Zwłaszcza jeśli chodzi o budowanie tematycznego zaplecza zewnętrznego, które wspiera pozycjonowany serwis satelitarnie. Eksternalna część serwisu to autonomiczny kompleks stron satelit, spójnych tematycznie z serwisem matką. Bazowa strona jest zasilania dużą ilością zewnętrznych hiperłącz, odsyłaczy ze stron satelitarnych, które są nośnikiem linków po odpowiednich słowach kluczowych. Żeby możliwe było rozsianie takich stron satelitarnych, konieczna jest automatyzacja pozycjonowania. Wiadomo że dziś, kiedy internet zalany jest milionami zaindeksowanych domen, a każda z nich ma od kilku do kilkuset tysięcy podstron, aby się wybić potrzebna jest niezliczona ilość linków przychodzących. Zaplecze do pozycjonowania grubych objętościowo i silnych stron po słowach kluczowych oblężonych setkami tysięcy bądź milionami wyników odpowiedzi, składać się musi z bezmiernej ilości rozproszonych stron. Strony te muszą być również rozproszone geolokalizacyjnie, aby uskutecznić jak najbardziej proces pozycjonowania. Nie da się odpowiedzieć ile trzeba takich zaplecz stworzyć - wszystko bowiem zależy od trudności wypozycjonowania danego słowa kluczowego, dla niszowych słów kluczowych wystarczy dobrze zoptymalizowana stron docelowa. Nie bez znaczenia jest też dobór trafnej domeny (o które coraz trudniej w czasach obecnych). Pragnę zauważyć, że wojna o pozycje to nieustanny wyścig rozbudowy zaplecza. Każdego dnia tworzy się kilka milionów stron które wykorzystywane są do pozycjonowania.

 
 
Strona internetowa

Strona internetowa – to wizytówka Państwa firmy, dlatego powinna być nie tylko wykonana ładnie graficznie, ale także powinna posiadać profesjonalne teksty. Pamiętajmy, iż strona internetowa może zwiększyć prestiż Państwa firmy, sprawiając wrażenie że jest to duża firma, lub wręcz przeciwnie strona wykonana nie profesjonalnie może zaszkodzić wizerunkowi Państwa firmy.

Sklep internetowy

Sklepy internetowe – są przeznaczone dla tych Państwa, którzy sprzedają lub chcą rozpocząć sprzedaż swoich produktów w internecie. Jak pewnie Państwo wiecie dobrze widoczny i zaprezentowany produkt to połowa sukcesu. Dlatego dbamy aby nasze sklepy były wykonane nie szablonowo estetycznie, a produkty były pięknie eksponowane.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie – działania prowadzące do wypromowania naszej strony internetowej, sklepu internetowego pod interesującymi nas słowami kluczowymi. Przed przystąpieniem do procesu pozycjonowania musimy dokładnie określić branże, region działania naszej działalności co pomoże nam na sprecyzowanie i wybór słów kluczowych. Następnie przygotowujemy stronę pod kontem tych słów i rozpoczynamy działania prowadzące do wypozycjonowania strony.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat optymalizacji strony.

Optymalizacja strony

Optymalizacja strony – są to działania polegające na przygotowanie strony do pozycjonowania pod kątem słów kluczowych. Nie jest ona wymagana, ale warto ją wykonać aby przyśpieszyć i polepszyć efekty pozycjonowania. Dobrze napisana strona internetowa z uwzględnieniem słów pod którymi ma być widoczna strona internetowa nie wymaga optymalizacji, gdyż sama w sobie już jest przygotowana do pozycjonowania.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat optymalizacji strony.